Klar igen med nye læringscirkler ?, nye uddannelser og nye læringsressourcer

Læringscirklerne i foråret består af undervisere fra Sundhedsuddannelserne og Byggeriuddannelserne fra UCL og UCN samt adjunkter og lektorer fra SDU. Det betyder også at den digitale ressourcesamling udvides med endnu flere læringsobjekter, hvor underviserne kan blive klogere på, hvordan de kan arbejde med teknologier i deres undervisning.

Læringsressourcerne nedenfor bidrager med perspektiver på, hvordan underviserne kan arbejde med professionsteknologier samt didaktisk design på forskellige måder:

Vi har på baggrund af erfaringsopsamling og følgeforskning justeret konceptet for læringscirkler. Det betyder, at vi nu lancerer en version 2.0 af Guides til læringscirkelmøderne. En af ændringerne er, at refleksionsspørgsmålene i læringsobjekterne spiller en mere central rolle i læringscirkelmøderne. Underviserne skal bl.a. arbejde med 3 selvvalgte refleksionsspørgsmål i relation til deres målsætning.

Eksempler på refleksionsspørgsmål, der findes i læringsobjekterne:

Blended learning: Hvad har du selv brug for af viden, færdigheder og kompetencer for at kunne undervise og facilitere læring i de forskellige læringsarenaer på kompetent vis? Hvordan klædes de studerende på?

Extended Reality med VR og AR: Hvad kan AR og VR som en bog ikke kan?

Digitalt byggeri: Hvad kan det digitale byggeri som mennesker ikke kan, eller med andre ord, hvor kan teknologi supplere mennesker?