I projektet dkgl arbejder underviserne i læringscirklerne med både det digitale og fagdidaktiske i forhold til deres profession og undervisningspraksis. Kompetenceudviklingsforløbet er nået den 5. uge – hvor fokus er på didaktisk design.
I ressourcesamlingen bliver underviserne klogere på, hvordan de kan inddrage teknologier i deres undervisning. Læringsressourcerne nedenfor bidrager med perspektiver på, hvordan underviserne kan arbejde med didaktisk design på forskellige måder:
- Blended Learning af Inger-Marie F. Christensen og Christopher Kjær
- Hybride læringsrum af Thomas Kjærgaard
Målet er at designe et undervisningsforløb, hvor der er mulighed for at eksperimentere med teknologien og deres didaktiske designs i undervisningen. Underviserne er hinandens kritiske venner i læringscirklen og giver kollegial sparring på deres nyudviklede undervisningsforløb.
Læringscirklerne faciliteres af uddannet facilitatorer, som til dagligt har deres praksis i fag-feltet digitalisering og didaktik. Projektets facilitatorer er: Søren Mikael Kristensen, Steen Nielsen, Klaus Petersen, Jesper Vedel Bertelsen, Lise Lau, Lene Larsen, Thomas Ahler, Sara Kvist og Pernille Stenkil Hansen